Himmelske samtaler

#1

cavalier skrev:

Jeg har oppdaget en triologi av forfatter Neale Donald Walsch som heter "Himmelske samtaler". Her har Gud snakket til menneskene gjennom forfatterens penn. Vanskelig å tro på, men enda vanskeligere å ikke tro når du først begynner å lese. Her tas et oppgjør med de gudene og religionene som menneskene har skapt. Den straffende og dømmende Gud finnes ikke! Syndige mennesker finnes heller ikke.
Disse bøkene anbefales på det sterkeste for alle søkende mennesker. Og for de som synes at mye ved kristendommen eller menneskelig levesett skurrer. De har forandret livet mitt, tankemåten og gitt meg ny tro på meningen med livet i en vanskelig livsfase. Alle brikker har endelig falt på plass. Nå ønsker jeg å dele dette med alle andre.
Jeg har behov for å drøfte tankene i bøkene med andre, og håper det vil komme noen her!
Forfatteren har startet en verdensomspennende organisasjon for å få med flest mulig i arbeidet med å lage en bedre verden. For å skape forandring må vi nemlig stå sammen. :klem:
www.humanitysteam.no/

#2

Summer skrev:

Takk for påminnelsen. Jeg har tenkt lenge på å lese disse bøkene, men ikke kommet så langt. :)

#3

cavalier skrev:

Tenkte jeg også kunne legge ved en lenke til en nettbokhandel som selger bøkene Himmelske samtaler:

www.damm.no/forfattere/w/walsch_neale_donald

#4

cavalier skrev:

Jeg har en lenke til jeg vil dele med dere; om Global family. Synes det er viktig å spre budskap som dette i Norge også.
globalfamily.net/index.htm

#5

wander skrev:

Jeg har lest trilogien flere ganger. De er helt fantastiske. Har lånt de ut til venner og familie for at de kan lese også, men det er kun eldste broren min som "er der" enda...

Jeg har også lest de andre - to eller tre - som kom etter Himmelske Samtaler.

Dette er omtrent hellige bøker for meg, jeg er så glad for at jeg "fant" dem. :)

#6

Eva skrev:

Har lest triologien for flere år siden. Fantastisk verk spør du meg. Jeg fikk totalt forandret mitt syn på Gud, og samtidig var det en diger AHA-opplevelse hvor jeg bare kunne si; "Ja selvfølgelig!":uskyldig:

#7

Rainman skrev:

Hmmmmm??? For de av dere som ikke har lest Platon og Sokrates, ja, da anbefaler jeg dere om å gjøre det.

Det som står i bøkene til Walsch, er en tro kopi av læren til Sokrates og Platon. Med andre ord ..intet nytt.

#8

Eva skrev:

Rainman;1715 says
Hmmmmm??? For de av dere som ikke har lest Platon og Sokrates, ja, da anbefaler jeg dere om å gjøre det.

Det som står i bøkene til Walsch, er en tro kopi av læren til Sokrates og Platon. Med andre ord ..intet nytt.

Nei selvfølgelig er det ikke noe nytt det som står i Walsch sine bøker. Det er evig-gamle sannheter, naturlove/universelle love eller hva du vil kalle det. Det er nøyaktig det samme som i "The Secret". Heller ikke noe nytt der, men åpenbart nå er skrevet på en måte som har vekket folket "til live" på samme måte som Walsch har klart å vekke folk med sine bøker. Og det er det som er det viktige her!:p

#9

Amelìe skrev:

Tusen takk for tips!!

Bonden skrev:

Takk for tips - første bestilling er lagt inn. Fant ikke Himmelske samtaler (!) - er den gitt ut på norsk? 2 og 3 lå der. Står bøkene av seg selv, for å si det på den måten - eller bør de leses i serie?

Mange forfattere blir beskyldt for å levere oppgulp. I den åndelige verden er alle tanker tenkt, men vi trenger stadig ny innpakning for å oppdage Gud. Alle mennesker må oppdage Gud på sin måte - og dette må vi hjelpe hverandrer med.

Personlig er jeg glad i Wayne Dyer - nok en forfatter som blir beskyld for å tjene seg rik på oppgulp..

Peace and love