Hvilken bank bruker du?

#1

Gurus skrev:

Hvilken bank bruker du og hvorfor?

Jeg bruker Skandiabanken og er kjempefornøyd med det. Her har jeg lønnskonto, bankkort/Visakort, aksje og VPS konto med relativt lav kurtasje, jeg har huslån med rimelig rente - ja jeg fikk låne 80% av kjøpesum til og med. Jeg har mange brukerkontoer og oppretter selv etterbehov. Har en hverdagskonto/kortkonto, en for faste utgifter, en for barnetrygden - som jeg prøver la være å røre, en hvor jeg sparer til ferie etc. Ingen gebyrer, bortsett fra årsgebyr til Visa og kurtasje. Alt lett tilgjengelig på nett.

Ok, 2 abre: Jeg synes nettbanken til Postbanken var et hakk bedre. Også er det litt problematisk å få satt kontanter inn på konto, iom at det ikke finnes noen fysisk filial hvor jeg kan levere inn pengene. Men bortsett fra det er jeg kjempefornøyd.

#2

Einar skrev:

Jeg er helt enig i at Skandiabanken er best, og mht. nettbankmuligheter kan jeg uttale meg med litt tyngde - jeg har akkurat nå nettbank i Sparebanken Øst (med EDB sin nettbankløsning, som en vesentlig andel av de norske mindre bankene bruker, og som er grei nok, men ikke mer), Nordea (som har sin egen nettbankløsning som jeg synes er rimelig primitiv) og Skandiabanken, og jeg har sett på flere andre løsninger.

Jeg trives med Skandiabanken fordi jeg vet nettbankbrukergrensesnittet trolig er det beste på markedet, fordi jeg vet jeg slipper gebyrer på det meste, fordi jeg vet jeg får gode rentevilkår (om ikke de beste) på innskudd, og har muligheten til å gjøre det meste jeg vil i en bank.

Selv min far på 65 som har brukt den lokale banken på sitt bosted i alle år planlegger å gå for Skandiabanken nå, han er lei av det han føler som ekstrem forskjellsbehandling mellom nye og gamle kunder i den gamle banken. Med skandiabanken har alle like vilkår(med unntak av kredittverdighet opp mot lån og denslags), og det er rett og slett et enkelt og oversiktlig og transparent opplegg..

#3

Marianne skrev:

Jeg har tre ganger i løpet av det siste halv året klart å avmagnetisere minibankkortet mitt ved å holde det i nærheten av mobilen.
Har vært uten minibankkort og måttet ta ut kontanter i min bank Sparebanken Øst. Hvordan hadde jeg klart meg med Skandiabanken da?

#4

Gurus skrev:

Marianne says
Jeg har tre ganger i løpet av det siste halv året klart å avmagnetisere minibankkortet mitt ved å holde det i nærheten av mobilen. Har vært uten minibankkort og måttet ta ut kontanter i min bank Sparebanken Øst. Hvordan hadde jeg klart meg med Skandiabanken da?

Du hadde vært uten penger en ukes tid, til du fikk tilsendt nytt bankkort fra Skandiabanken. Men om du også har en eller annen form for kredittkort, Mastercard for eksempel, så hadde du kommet deg fint igjennom det. Også hadde du måttet betale for nytt kort.
[font=Comic Sans MS][/font]
Før jeg byttet bank, hadde jeg bortimot 1000 i årlige gebyrer. Det var i Postbanken.

#5

Marianne skrev:

Jeg kunne jo hatt litt ekstra i madrassen - det er da et meget undervurdert sted å oppbevare pengene. :D

#6

Gurus skrev:

Marianne says
Jeg kunne jo hatt litt ekstra i madrassen - det er da et meget undervurdert sted å oppbevare pengene. :D
Kontanter er allergiske mot meg, de smuldrer bort mellom hendene mine. Plastpenger varer litt lenger av en eller annen grunn ...:o

#7

Petersen skrev:

Bruker dnb fordi de er de jeg har hatt hele livet :-)