Familie, student og kafé-eier?

#1

Maud skrev:

Jeg skal starte på utdannelsen min nå til høsten. Har jobbet mye og lenge for å få det til, og nå ser det ut til at det skal gå i orden.
Men så har det dukket opp noe annet interessant.
Byens beste kafé skal selges eller gjøres om til AS, og jeg har så innmari lyst til å gå inn i den bedriften.
Men jeg kan ingenting om drift, jeg kan ingenting om AS. Det eneste jeg vet, er at jeg ikke vil at kaféen skal forandre konsept, noe som garantert vil skje om den selges til folk som ikke bor i byen fra før.

Men vil jeg kunne studere, være mor og være med på å drive en kafé?

Moren min var både student og yrkesaktiv samtidig som hun var mor til 2, og det gikk veldig fint med god støtte fra stefaren min.

Jeg trenger hjelp til å tenke! Noen som kan gi meg tips om hvordan jeg kan tilegne meg kunnskap ang å bli del-eier av kaféen?

Min motivasjon er faktisk ikke pengene, så lenge vi går i pluss. Har ikke sett regnskapet enda, men hun som er eier nå driver det som et enkeltmannforetak og har tjent godt nok til å kunne kjøpe seg leilighet det siste året. Men så har hun jobbet nesten helt alene også, da.
Motivasjonen min er det å få være med å drive akkurat DEN kaféen, det å få møte mye mennesker, bli kjent med andre i bransjen og sette navnet mitt på kartet.

Noen her som kan hjelpe meg?

#2

Summer skrev:

Det er mye spennende som skjer i livet ditt nå. :)

Jeg vet ikke om jeg kan være til noe hjelp, men jeg tenker at bare det å bli student igjen i seg selv er krevende nok ved siden av familieliv, og bare det å starte kafe er krevende nok alene ved siden av familielivet. Det er utrolig mye å tenke på på begge prosjekter, så om det ikke er for pengene sin del, så kan du jo gå inn som deleier i bedriften, men overlate driften og alt til andre mens du studerer, for så å gå mer aktivt inn etter studiene?