Caroline Myss og intuitiv healing

#1

Zita skrev:

Leste for en stund siden boka "Ånd og energi" av Caroline Myss. :)
Hun er medisinsk intuitiv, og leser av folks energi, hva slags sykdom de eventuelt har, og hva slags energimessige ubalanse(r) de har som forårsaker den.
Hun skriver ganske utførlig om symbolspråk, som er til hjelp i denne energiavlesingen, og som hun mener alle kan bruke.

Jeg synes denne boka er veldig interessant. Kjente meg igjen i veldig mye, og har fått veldig lyst til å studere videre på dette.
Har sett navnet Donna Eden også i forbindelse med energi og medisin, og tenker at det kanskje er noe av det samme. Hennes bok "Energy Medicine" kommer i ny og revidert utgave i slutten av juli i år.

Vil gjerne høre om noen andre kjenner til noen av disse. Vil uansett anbefale boka "Ånd og energi"! Den er så rett fram og usentimental, men likevel kjenner man seg så godt igjen.
:)

#2

Summer skrev:

Jeg har ikke lest disse bøkene, men takker for tips til sommerlektyre.

#3

Zita skrev:

Ser nå at jeg skrev denne tråden på mental helse, og ikke på fysisk helse, men begge deler vil jo være en del av det helhetlige synet til forfatteren.
Øver meg på det intuitive og har på følelsen at jeg vil få det til. ;)

#4

Summer skrev:

Kan du fortelle mer om hva "det intuitive" er? Hva er det du øver på, og hvordan merker du at du får det til?

#5

Zita skrev:

Nei, jeg har ikke "fått det til" ennå. Ikke på den måten jeg tror det skal være. :) Hun beskriver det som om hun går inn i en slags "tåke", man kan få bilder mens man "skanner" en persons/ditt eget energifelt, mediterer over chakraene/ de generelle energifeltene i kroppen; eller det kan komme på annet vis. Noen blir liksom likegyldige, mens andre blir triste i det det kommer opp opplysninger. Hun mener at alle har mulighet til å utvikle slike evner, men det kan nok ta litt lenger tid for noen av oss, som ikke er naturbegavet... ;) Eller kanskje alle er det, bare at de gjemmer det ekstra godt? :D

Uansett så beskriver hun hva som kan skje med kroppen i forskjellige sammenhenger i miljøet, i forhold til andre mennesker, jobb, osv., og hvordan ubalanser stopper til energiflyten som til sist kan føre til sykdom. Det skal altså være nok opplysninger til at man kan gjøre noe selv om man ikke er "intuitiv". Foreløpig tror jeg at det er snakk om å venne seg til å tenke sånn. Se sammenhenger, og meditere regelmessig.
Jeg har altså forsøkt å ta fatt i ting som jeg ser kan stoppe til energiflyten. Kanskje er jeg intuitiv på den måten? Tror nok det kommer litt etter hvert. :)

#6

Summer skrev:

Høres spennende ut. :)