Artikkel: Tankekart som notatteknikk.

#1

Einar skrev:

Jeg har skriblet en liten artikkel om bruk av tankekart / hukommelseskart /mind maps som notatteknikk ved læring.
selvrealisering.no/studieteknikk/tankekart/tankekart-som-notatteknikk

Tar gjerne imot tilbakemeldinger om jeg har gått for kortfattig til verks med noe. Den forsøker å dekke over ganske mye på rimelig lite tekst. :)

-Einar-

#2

veronica skrev:

Dette var en flott artikkel om en spennende teknikk. Skriv gjerne mer, men jeg synes du fikk med poengene

#3

Dharma skrev:

Einar says
Tar gjerne imot tilbakemeldinger om jeg har gått for kortfattig til verks med noe. Den forsøker å dekke over ganske mye på rimelig lite tekst.

Fin artikkel om et veldig nyttig emne, likevel med en klar mangel, hvis du spør meg; Jeg synes det burde være minst ett eksempel (figur eller tegning) som viser hvordan et tankekart kan se ut! En ting er å lese om hvordan det gjøres. Noe helt annet er det å SE det! For det andre ville artikkelen etter min mening straks blitt mer "tiltalende" (ved førsteinntrykk).

Som du selv skriver i artikkelen: "Et bilde sier mer enn tusen ord."
:)

#4

Maho skrev:

Du kan låne boka til TONY BUZAN på biblioteket. Den ene heter BRUK HODET BEDRE og tar jeg ikke helt feil heter den andre BRUK HODET ENDA BEDRE. Der er det masse forskjellige tanke kart med farger og greier.

Litt enklere å skjønne det når man ser det ja!