Boktips: En ny jord - Eckhart Tolle

#1

Alyssa skrev:

Undertittel: Om å ta det indre bevissthetsspranget mot åndelig oppvåkning.

Handler blant annet om å finne seg selv og meningen med livet.

Vel, det var jo ikke en særlig god og omfattende beskrivelse av boka, men den må nesten bare erfares.

Vil også tipse om en online serie som går nå (A New Earth - Awakening to your lifes purpose), hvor Oprah Winfrey snakker med Eckhart Tolle om denne boka, de tar for seg kapittel for kapittel. Det er gratis å se den, og du finner den her:

www.oprah.com/obc_classic/webcast/archive/archive_watchnow.jsp

10 episoder, 7 har vært foreløpig. Jeg synes dette er kjempebra, og håper noen flere vil få glede av den. :)

#2

Summer skrev:

Tusen takk for tips. Jeg skal inn å se. :)

#3

Ariadne skrev:

Takk for flotte tips, Alyssa! Koselig å se deg her :) ;)

#4

Zita skrev:

Den boka har jeg lest, og jeg likte den godt, selv om han har en veldig original måte å forklare ting på. Men jeg fikk en veldig konkret opplevelse av "Smertelegemet" forleden. :o (Vet ikke hvordan "Pain body" er oversatt) Det var akkurat som han beskrev, at noe i meg tok helt over og ble rasende, jeg kjente det i hele meg. Så dette er noe jeg skal jobbe med framover. Ikke la meg beleire av raseri og sårethet, men ha en sunn måte å behandle det på.
:)

#5

Lillefrøken skrev:

Gammel tråd, men jeg vil bare dele at denne boken er noe av det som har snudd opp ned på livet mitt og synet mitt på megselv og andre. Den er rett og slett genial synes jeg.
Jeg ser på de "episodene" der Eckhart og Oprah diskuterer de forskjellige kapitellene nå (på Oprah.com), og lærer ytterligere av de! Helt utrolig!!

#6

Alyssa skrev:

Lillefrøken;1842 says
Gammel tråd, men jeg vil bare dele at denne boken er noe av det som har snudd opp ned på livet mitt og synet mitt på megselv og andre. Den er rett og slett genial synes jeg. Jeg ser på de "episodene" der Eckhart og Oprah diskuterer de forskjellige kapitellene nå (på Oprah.com), og lærer ytterligere av de! Helt utrolig!!

Helt enig, genial bok! Jeg har lest hundreogørti selvutviklingsbøker, men denne er den eneste som ga meg noe mening og utbytte, og til gjengjeld ga den meg MYE. Også helt kanonbra den serien med Eckhart og Oprah ja! :)