Da har jeg bestemt meg

#1

Kaffè skrev:

Jeg er lærling i Barne og Ungdomsarbeiderfaget.

Jeg har bare 3 mnder igjen, men av diverse årsaker har ejg endelig bestemt meg for å ikke fullføre. Det har tatt meg 1 år å innse at dette ikke er bra for meg. Jeg har fått så mange tegn på at dette ikke er rett, men ejg har bare oversett de, fordi man fullfører det man bagynner på.

Det er ikke alltid slik det blir.

Det er forferdelig skremmende å tenke på at om en liten stund står jeg uten noen ting. Men jeg har full tro på at det ordner seg slik det er meningen at det skal.

#2

Summer skrev:

Så flink du er! :klem:

Sånn for å støtte deg, så kan jeg fortelle deg, at jeg tynte meg og tynte meg gjennom hjelpepleien (3 år) før jeg gikk på påbyggingskurset enda jeg hadde lyst til å slutte, og kjennte at det ikke var bra for meg.- for man fullfører jo det man har begynt på, og det er så bra å ha et sikerhetsnett å falle tilbake på bla bla bla

Saken er at jeg fullførte alle 4 årene, jobbet to år,ble syk, og kommer ALDRI noen gang til å få bruk for hjelpepleien igjen. Har tatt høyskole utdanning nå, og angrer virkelig på at jeg tynte meg selv til å fortsette, for jeg tror kansje jeg ville hatt det bedre nå og vært friskere. Men jeg har jo lært noe av det da, så aldri så galt at det ikke er godt for noe. (Skjønt jeg måtte ha flere dunk i hodet før jeg begynte å lytte til meg selv :o )

Det står respekt av å lytte til seg selv slik du har gjort nå! :klem:

#3

Kaffè skrev:

Tusen takk. :D

Vi trenger visst en hammer i hodet i nye og ne. :fnis:

Jeg har faktisk tatt meg selv fler ganger i kveld i å sitte å smile av ingeting. Det er lenge siden det.

Jeg skal hjem til en vennine i morgen, så skal vi meditere litt og se va vi "finner".

Det er skummelt å tenke fram nå, men jeg er sikker på at det er rett det jeg gjør.

#4

HP skrev:

Herlig å smile :D

Jeg har skiftet vei slik 2 ganger i mitt liv. Hadde jeg istedet fullført hadde jeg nok vært en helt annen plass enn her jeg er idag. Men når det er sagt så skulle jeg idag "ønsket" at jeg hadde fullført for så å velge det jeg har valgt for å komme her jeg er idag.

Derfor pleier jeg å råde folk til å fullføre når de ikke har lenge igjen, og de kan velge den nye veien etterpå. Men det er ikke alltid det går da, altfor lett å bli fanget i reaksjon til hverdagen ...

Lykke til, blir spennende å høre hva dere "finner" ;)

#5

Viv skrev:

Thea says

Det er skummelt å tenke fram nå, men jeg er sikker på at det er rett det jeg gjør.

Modig gjort! Men er man sikker så er man sikker, og da var nok det et riktig valg.

Gratulerer! :)

Og det går bra med deg, vet du, det dukker alltid opp nye veier når du trenger dem.

Har du noen ideer om hvor du vil?
Eller er du i tenkeboksen?

#6

Kaffè skrev:

Så klangt er jeg ikke kommet enda, jeg er bare overlykkelig over at jeg har bestemt meg. :D

Og solen skinner i dag og.

#7

Viv skrev:

Thea says
Så klangt er jeg ikke kommet enda, jeg er bare overlykkelig over at jeg har bestemt meg. :D

Og solen skinner i dag og.

Ja, hvil ut etter strevet og nyt sikkerheten og lykken i fulle drag. Det har du fortjent.

#8

Kaffè skrev:

Jeg føler meg så mye bedre for tiden. :D

#9

Summer skrev:

Deilig. Sånn skal det være. :klem:
Godt å ta riktige avgjørelser, og kjenne så godt roen gjør etterpå.

Kaffè skrev:

Det er helt fantastisk.

Jeg skjønner jo de rundt meg og hva de tenker, men jeg kommer ikke til å gjøre det. Har endelig fått sambo med på hvorfor. Men tror ikke han helt skjønner det. Men, men..

Summer skrev:

Det viktigste er jo at han ikke motarbeider eller bebreider. :)
Han vil jo se etterhvert når han få se sin kjære mindre stresset, at det var det riktige å gjøre. :)

Kaffè skrev:

Tror han har merket det nå. :)

Han har til og med spurt meg om helgen. :jippi:

Skal legge ut ligg saker i morgen, om det blir tid innimellom feberbarnet mitt.