Spenning vs trygghet?

#1

Summer skrev:

Er du en som søker spenning eller er du en som søker trygghet?

Jeg vet jo at vi søker en balanse mellom disse to, og at for mye trygghet blir for kjedelig, og at for mye spenning kan bli for utrygt, men de fleste mennesker har en overvekt i en retning.

Min retning heller mot trygghet. I stor skala. Fysisk og psykisk. kontrollfreak

#2

Someone skrev:

Jeg er avhengig av trygghet i hverdagen og blir ganske så stressa hvis ting ikke er som de skal være. Men det skal dog sies at jeg kan være ganske så impulsiv bare jeg får tenkt meg lenge nok om.

#3

him skrev:

Jeg har nok flere forskjellige skalaer.
Jeg var veldig fokusert på trygghet, men nå har jeg friket ut ;) Og dette er ting som er virkelig skumle. Når jeg definerer ting som virkelig skumle er de i tråd med Finn Skårderud sin definisjon i boken URO. ''Hva er vel et fallskjermhopp i fohold til frykten for å miste sin elskede'' (Bra bok - anbefales!)

#4

Summer skrev:

him says
Jeg har nok flere forskjellige skalaer. Jeg var veldig fokusert på trygghet, men nå har jeg friket ut ;) Og dette er ting som er virkelig skumle. Når jeg definerer ting som virkelig skumle er de i tråd med Finn Skårderud sin definisjon i boken URO. ''Hva er vel et fallskjermhopp i fohold til frykten for å miste sin elskede'' (Bra bok - anbefales!)
Høres ut som en god bok. Den må jeg prøve å få fatt i.

Friket ut som i større frihet?

#5

him skrev:

Lise says

Friket ut som i større frihet?

Friket ut som i jeg tør mere. Ting som var skumle før er ikke skummelt lengre. Jeg trener til og med! (Kanskje ikke skummelt for andre, men jeg hadde gamle skrekkopplevelser fra gymmen på skolen prentet inn i meg :) )

hmm.. Ja, så jeg er egentlig ikke blitt mer spenningssøkende. Det er bare det at mye som jeg før syntes var '"skummelt" ikke er det lengre. Er nok på stedet hvil :p

#6

Summer skrev:

Kansje mer balanse? Høres sunt og godt ut i allefall! Det er godt å gi slipp på redsler. :ja: Har noen flere jeg trenger å riste av meg. Må bare tørre.:p

#7

nøtta skrev:

jeg søker TRYGGHET absolutt, jeg liker ikke spenning kunn innenfor et meget begrenset rekkevidde f.eks en skummel film :p eller en kveld med vennegjengen da kan vi være kjempe impulsive men det er liksom bare på trygge ting på en måte :)

For meg er det slik at for og søke spenning må jeg ha trygghet ! Sånn jeg er i dag er en kontroll freak uten kontroll - ikke rart livet mitt er litt kaos for tiden !

#8

Einar skrev:

Lise says
Er du en som søker spenning eller er du en som søker trygghet? Jeg vet jo at vi søker en balanse mellom disse to, og at for mye trygghet blir for kjedelig, og at for mye spenning kan bli for utrygt, men de fleste mennesker har en overvekt i en retning. Min retning heller mot trygghet. I stor skala. Fysisk og psykisk. *kontrollfreak*

Jeg anbefaler alle å lese et innlegg en skrev for noen uker siden om nettopp trygghet opp mot spenning, kjønnsforskjeller, og hvordan samfunnet er i endring som følge av avveininger på dette feltet. (Skriblet på no.samfunn.politikk.diverse på Usenet.)

groups.google.com/group/no.samfunn.politikk.diverse/msg/5efbcbeb27aafe7d

Hvis en lar være å bli provosert av de veldig bastante påstandene, er det mange tankevekkere å fundere på der..

#9

him skrev:

Einar says

Hvis en lar være å bli provosert av de veldig bastante påstandene, er det mange tankevekkere å fundere på der..

Naggum!!! Er Naggum enda på usenett! Åhå, nå ble jeg nesten 10 år yngre her jeg sitter :p

Einar skrev:

him says
Naggum!!! Er Naggum enda på usenett! Åhå, nå ble jeg nesten 10 år yngre her jeg sitter :p

Absolutt. :p Gjør Usenet verdt å lese til tider fremdeles..:D