Tanker rundt meditasjon

#1

enane skrev:

Hva føler du når du mediterer?

Jeg er veldig fersk på dette med meditering, men syntes det er veldig spennende. Jeg vil ha cosmic energi og jeg kjenner i meg selv at det er noe å hente. Hverdagen min består av samme ting hele tiden, og jeg sitter litt fast i livet.

Jeg mediterte for første gang i dag. Jeg satt meg i en behagelig stilling på gulvet, med rett rygg, bena i kors og hendene foldet. Fokuserte på pusten min og pustet med magen, inn og ut. Jeg var kald på hendene, og det var generelt kaldt i rommet men det tok ikke lang tid før jeg kjente en varme i hendene og ellers. Tenkte at det var rart, falt litt ut av det, men tok meg inn igjen ved å fokusere på pusten. Jeg satt en stund og følte hele kroppen ristet og voiet, selv om jeg satt helt i ro. Jeg fikk en orgasmelignende følelse i hele kroppen, og en følelse av glede spesielt i området root chakra. Det er vanskelig å sette ord på følelsen man har. Jeg følte også at jeg gikk ut av kroppen min, på en måte.. Hendene mine ble enorme og jeg gled opp. Nei, det er ikke lett å forklare! :)

Kom gjerne med innspill, egne erfaringer, hvordan føltes det for dere første gang? Er jeg på rett vei?

varme klemmer!