Felles timeplan

#1

Berghite skrev:

Har noen forsøkt å utvikle en felles timeplan for hele familien, som inneholder trening og lekselesing for alle?
Jeg sliter med flere ting - middagstid, egen trening og det å finne et fornuftig tidspunkt for å sette ned tempoet om kvelden. I sydeuropa går dette nokså av seg selv, det blir brått mørkt og alle kan høre kirkeklokkene fra kveldsmessen. Men hvordan skal vi gjøre det her? Uten ytre stimuli, og med et døgn som varierer så mye som vårt, er det få felles knagger å feste døgnrytmen på.
Nå venter jeg spent på svar :D

#2

Summer skrev:

Det kommer jo helt an på livssituasjonen. Om man har barn, om de går i barnehage, om det er flere barn, i barnehage og evt på barne og ungdomsskole, når man begynner og er ferdig på jobb, om man jobber skift, om man tåler den samme maten osv.

Hva er det som gjør at du sliter med middagstid og det å finne et tidspunkt å sette ned tempoet på om kvelden da? Har du barn? Evt. hvor gamle er de?

Vi har en 6 åring, og en baby, så her ammer jeg, og så spiser vi frokost sammen, når 6 åringen kommer fra skolen er det middag, (så kan han leke, gjøre lekser, være på datamaskinen osv) klokken 18 er det tid for kveldsmat og roe ned, lesing og kveldstell/legging (noe som gjerne drøyer fra da til mellom 19 og 20). Etter dette synes jeg det er en fin ting å avtale å slå av datamaskiner og tv som en regel ved et avtalt tidspunkt for å prate sammen og gjøre klart til dagen før.

Kan jeg foreslå å stå litt tidligere opp og ta en treningsøkt på morgenen? (Det er jo også best for forbrenningen. :D)