Budsjett

#1

Summer skrev:

Vi har laget ny oversikt over hva vi bruker sånn regnet fra et minimumsnivå uten særlige sprell. Anbefaler alle å gjøre det! Jeg ble opriktig overrasket over hvor mye som går til mat / kosttilskudd. Også ble jeg veldig motivert til å kutte ned på sånne ting som sjokolade og tyggis og brus og sånn. :o :sterk:

#2

Kaffè skrev:

Jeg er så vanvittig dårlig på slikt!

#3

Marita skrev:

Jeg har også budsjett, men ikke så flink til å bruke det da.. :p Har satt opp 2000 til mat i måneden - er det for lite, eller for mye?

Hvor mye bruker dere på mat?

#4

Summer skrev:

Jeg bruker 3000. :)
Da har jeg regnet ut 3 måltider. Med frokostpannekake og bær til frokost, fisk og grønnsaker til lunch/middag, og kalkun og salat till middags/kvelds, pluss litt frukt (en grapefrukt eller nøtter) samt kosttilskudd (tror jeg,- må sjekke det senere).

#5

Helene skrev:

VI har satt opp 1000kr fra meg og 2000 fra han. det blir 3000 til sammen og fungerer ganske fint egentlig. kan være litt lite av og til men det går.

#6

Mizangelica skrev:

Vi bruker ca 5000 kr i måneden på mat. Av og til mer...Kjøper mye rent kjøtt og grønnsaker -og det er ikke så billig.

#7

Summer skrev:

Mizangelica says
Vi bruker ca 5000 kr i måneden på mat. Av og til mer...Kjøper mye rent kjøtt og grønnsaker -og det er ikke så billig.
Hvor mange er dere da? (vi bruker mer samlet i familien)

#8

Mizangelica skrev:

Vi er faktisk bare to, så det er nesten litt pinlig. Men jeg lever på Atkins-diett og spiser eksremt mye kjøtt. Og så er vi ikke flinke til å handle på tilbud, dessverre.

#9

Mizangelica skrev:

Mizangelica says
Vi er faktisk bare to, så det er nesten litt pinlig. Men jeg lever på Atkins-diett og spiser eksremt mye kjøtt. Og så er vi ikke flinke til å handle på tilbud, dessverre.

Og så glemte jeg å ta med at vi har to rasekatter som krever sitt :rolleyes:

Summer skrev:

Mizangelica says
Vi er faktisk bare to, så det er nesten litt pinlig. Men jeg lever på Atkins-diett og spiser eksremt mye kjøtt. Og så er vi ikke flinke til å handle på tilbud, dessverre.
Vi bruker 6700 til sammen vi også, pluss 1500 for poden. Vi spiser lavkarbo vi også. :)

Helene skrev:

Jeg har måtte gi opp lavkarbomaten for en liten stund. Ble for dyrt og så er jeg jo kresen :/ merket at det gikk hardt utover pengene med alt det reine kjøttet og grønnsakene jeg kjøpte inn for å være flink å spise som ble heve fordi jeg ikke ville ha de like vel.

Aline skrev:

jeg aner faktisk ikke hva jeg bruker... her endel liggende i fryser osv... men jeg tror kanskje jeg skal prøve å notere hva som går med...

er redd det blir mye, for jeg har en tendens til å handle litt iløpet av en skoledag :o

dette må ryddes opp i! jeg skal jo liksom spare penger :eek:

jeef-micro skrev:

Jeg hadde forsåvidt et ganske stramt budsjett da jeg studerte. Jeg var flink til å ha med matpakke på skolen, greide å studere fire år uten studielån, og sparte samtidig penger, som jeg hadde til egenkapital da jeg kjøpte leiligheten min den sommeren jeg var færdig på skolen.
Jeg jobbet litt samtidig som jeg gikk skole da, og handlet mye på tilbud. Jeg hadde stipend da, og det gikk med til å betale husleien. husker ikke hvor mye jeg regnert i matbudsjett jeg, men nå bruker jeg max 1000 kr pr mnd

Maho skrev:

Lett og lage. Vanskelig å følge:(

Jeg har hele 900 kr mnd som dekker mat til meg, tlf, og mat til hunden min.. (stor hund) Det blir ikke mye rent kjøtt, frukt og grønt kan du si, men jeg lever.

Har fryseboks og er flink til å dele opp maten i porsjoner før jeg fryser den. En pakke kjøttdeig(400gr) er 4 middager for meg.

Jeg synes at det er viktig å prioritere skikkelig mat om en har råd til det. Skulle gjærne brukt 5000 mnd på SKIKKELIG mat.